Logo nedir? Lügat mealı olarak gerçeklik muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren kârletmelerin ekseriyetle logoları kolü temaşa paha. Ama yekten ziyade kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, kolaylık anlaşılır, yolırlanması kolaylık, kabil olduğunca az skorda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine şayeste olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıgün gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket dâhilin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı meal bakımında bu vukuf çok önemlidir.